måndag 3 november 2008

Vänner

Hejsan hejsan.
Lillan har varit helt slut idag efter nattens bravader.
Jag annvände mig utav min sista livlina och ringde en vän, Annelie.
Hon kunde ta hem min storatjej från förskolan. Jag slapp väcka Lillan och jag ska väll inte sticka under stolen med att jag hade tappat tiden och skulle ha blivit riktigt sen till hämtningen.

Jag blir förvånad över det här med vänner. Innan jag mötte Annelie, Vem lekte jag med då? Vem ringde jag då? Det är inte så att jag har känt mig ensamen utan det är liksom mer en undran.

Jag har aldrig varit den där tjejen som har vänner från dagis som forfarande håller ihop. Jag har en "högstadie polare" Jenny vi hörs och träffas. Hon finns alltid där. En gammal arbetskamrat Johanna finns oxå kvar. Jag upplever att jag ofta möter människor som kommer och går i mitt liv. Få stannar men för alltid. Det beror ofta på att människor flyttar, är singel, skaffar familj, man är i olika faser i livet.

Jag måste bara berätta om mina små fiskar här hemma. Barnen är helt tokiga i vatten. Lillan skriker rakt ut då hon ser vatten. Eller ännu värre, då hon står och bankar med sin gåstol mot badkaret för att syrran badar och hon inte får vara med. Kram. V


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster yster!

Titta runt lite, roligt att läsa/titta :)

Ha det gott

Kramar