söndag 16 november 2008

Dagen efter.

Heltäcknings mattor på alla golv. En gigantisk kristallkronan ovanför dasngolvet och musik som dånar i öronen. "Movsen" som gör succé och man känner sig som hemma igen.
Människorna runt om kring har en snitt ålder på minst 35år och det känns som man är på en "olaglig" fest. Snart kommer jag få en tillsägelse om att jag borde gå hem och sova, vad gör en snorunga som jag här?
Ingen säger något. Med tiden och promilleökningen så har snittåldern sjunkit till 30.
Vi dansar så svetten lackar. Knäna värker och vi orkar inte ta ett enda steg till. Shit vad roligt det var! Nästa gång är det vi som drar upp snittåldern. Med en stämplad fot, knän som dunkar, huvud som bultar, mage som kurrar känner jag mig riktigt nöjd. Jag hade pallat så jag till och med fick ta nattbussen hem.

Alla ni som tycker att Matte är snygg, han är än snyggare i verkligheten.

Ung och fräsch som man är så blev det en "2dagars" fest, vi var på 3års kalas idag. Det var precis vad jag behövde, mycket kaffe och smarrig tårta.

Imorgon börjar avtrappningen av socker. Läckerol, frukt, tugummin och ett sug som heter duga.
/V

4 kommentarer:

Peter sa...

Var var du och partade? Är det där gamla stället i Sumpan? Garbo? Och vem är Matte? Jag fattar ingenting. Uppdatera mig.

Veronica sa...

Det är inte lätt när man är på andra sidan...
Le Bon Palais som är gammla Alladin, ligger vid Norrabantorget, Barnhusgatan 12 i Folketshus. Matte är snickare i bygglov på tv 4. Han har även varit med på Lets Dance. Jag var lite otydlig. Kram V

Anonym sa...

:) vet du om att jag å han har samma jobbarbakgrund...utbildad möbelsnickare, jobbar som byggnadssnickare....men jag e snyggare i verkligheten :)

Anonym sa...

möbelsnickrare brukar alltid ha det där lilla extra. Ni ser detaljer som kan vara avgörande, fast alla är inte en oslipad diamant! /V