fredag 7 november 2008

Sjukling

Varför hittar man aldrig en nappa när man behöver en, bara en?

Teletubis, jag och storasyster var vakna i natt.
Jag hade inte hunnit gå och lägga mig när hon vaknar och har hög feber. Hon har haft feberkram en gång tidigare och det satte sina spår i mig. Jag är orolig att det ska uppstå igen och vill ha "koll på henne". Det är omöjligt att slappna utav och sova, mina mamma hormoner går igång. 03.00 somade hon och jag snabbt efter. Men det var frukost som vanligt vid 07.30


Visste ni, att det har spekulerats om att teletubis kan vara skadligt för barn och att det kan finnas en homosexuell bland dem.
Finns det något mer enkelt och konkret barnprogram? Det är rent utsagt urtrist, ja det kan bero på att filmen går ofta här, men det är upprepningar och 4st könslösa figurer som snackar orent och gör knas.
Men tvärr så kommer åsikten från katolska kyrkan, jag hävdar att utan religon skulle det inte finnas krig. Det krigas om att alla ska ha rätt, deras tro är den rätta. Så vi skippar religonen och tror på människan tycker jag.

Imorgon ska vännen Ylva visa upp sin kärlek. Nu har hon lämnat de 7 hårda, svåra, singel åren bakom sig. Så nu ska jag få godkänna den nya mannen med en morgonfika i vårt kök. Det ska bli spännande.

Kram V

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med feber, hoppas Emilia piggnar till snart! Jag låg vaken en natt och tro det eller ej men det enda som gick att se på tv var i princip just teletubbies. Jag såg en liten stund, men när samma filmsnutt visades ännu en gång slog jag av :) Kanske inte så mycket skadligare än annat på tv, men oj vad jobbigt.. Angående religioner och krig så har buddismen som enda religion aldrig startat ett krig. Vi ses snart. Fortsätt att uppdatera flitigt, det är så härligt att läsa dina tankar! Kram

Anonym sa...

Hallu, japp det blev patricia endast för middag, jag hade gärna stannat och dansat lite men mitt sällskap ville int så det blev tidig hemgång. Imors mådde jag lite snurrigt trots att jag endast tagit ett glas vitt till maten!!??
Nu e det bull bak här hemma kram

Anonym sa...

Ida: härligt att du är observant och är med. Du har rätt!
Längtar tills vi ses!

Enligt Buddha finns det ingen gud som kan hjälpa människorna, utan det enda som kan hjälpa människan är dem själva. Människan hyllar Buddha som ett helgon, inte en gud. De tror alltså inte på någon gud utan tror på sig själva och Nirvana.

Buddha ville inte att det skulle vara en religion heller. Den e mer en livsfilosofi men många väljer att kalla det religion =) Jag gillar buddhismen, dessutom är det den enda "religionen" som inte har startat krig.