lördag 15 november 2008

Ensam hemma- rastlös?


Oj, vad ska man göra nu!?! Här står jag utan barn, ingen som babblar, hänger och klänger. Ingen som vill ha mat, ny blöja eller leka. Jag har redan städat och fixat.

Hur gör man nu? Det var så länge sedan jag hade dö tid,(tror jag man kallar det). Vilken märklig upplevelse. Jag förstår verkligen att människor kan bara vakna upp en dag och vara utbränd.
Det pirrar i mina ben och det kliar i helakroppen. Jag skulle vilja börja packa eller sysselsätta mig med något. Det är märkligt att bara vara Veronica. Vad fort det har gått, att gå in i rollen som mamma, sambo, kvinna, fixaren.

Jag röstar för att ta sig egentid!
Egen tid för mig är; (tyvärr gäller det inte en spahelg med någon god vän)
1.Du ska ha tråkigt så du uppskattar och inser hur bra du har det.
2.Ge dig beröm och skriv alla saker du är nöjd med om dig själv.
3.Lyssna på musik eller inte, men sitt still i 20min utan någonting och låt tankarna komma och gå.
4. Ta en promenad i tystnad utan att söka ögonkontakt med någon, eller utmana dig och hälsa på varje person du möter.

Den som drabbas av utmattningsdepression (rastlöshet, tomhet) är ofta den ideale människan: pålitlig, engagerad. Han eller hon arbetar i regel med människor.
Att arbeta med människor kräver att man är fysiskt och psykiskt närvarande

Jag tror att föräldrar ger och ger och glömmer bort att ge till sig själv. Det kan vara svårt att reglera givande När man är ny i föräldrarollen kan det vara lätt att allt handlar om den underbara människan som har kommit till oss. Det gäller att hitta en balans.

Idag tog jag och storasyster bussen till Kista och hade lunch date med Helena och Per. Det är så härligt att kunna ses så där spontant. Min lilla Helena som jag har lärt allt jag kan. Bussresan var det roligaste tyckte dottern, ja Kusin Helena går ju inte att jämföra med en buss, men ni fattar.
Det är utgång i kväll. Är lite nervös om dans stilen håller fortfarande. Hur var det man gjorde? Nåja det löser sig nog.
Gamla "Alladin" har bytt namn och renoverats. När jag var där senast hade jag inte åldern inne egentligen och det kändes som en finlandsfärja. Nu är det jag som vill ha findlansdfärja och slippa alla fjortisar, åldergräns 27.



Önska mig lycka till!
Kram V

Inga kommentarer: