måndag 10 november 2008

Stavgång

Idag blev det morgonpromenad. Det var behövligt. Jag kan även sträcka på mig och berätta att det blev en kvälls promenad med stavar. Jag lyssnar ofta på P3 Christer Obelix är en skön kille som tipsar om träning. Han berättade att man bränner mer fett om du går med stavar än om du springer. Det har att göra med att du förbränner kolhydraterna först om du springer sedan fett. Du bygger muskler, håller vikten om du springer.
Det gör ont i halsen när jag springer nu när det är kallt, stavgång var ett bra allternativ.
I morgon är de vägningsdag, urs jag vill inte ens tänka på det. Men det är bara att "PANIK" träna.

Jag och Annelie tycker det verkade dumt att vi går här hemma utan att hjälpa varndra. Vi tog tag i saken, idag hämtade hon min tjej från förskolan. Imorgon tar jag hem hennes tjej. Det är härligt att ha knslan längtan. Man knappt kan vänta att klockan ska bli fem så jag får gå och hämta henne.
I dag han det inte bli så många diskutioner om nu och då tid.
Det blev pepparkakshus bak här hemma. Vi dekorerar tillsammans när vi kommer hem från Älvsbyn.
Jag har sett att många har redan börjar julpynta. Jag skulle oxå kunna börja men jag ska hålla mig till den 28 nov. Den helgen kommer vi hem och min "nanny" från västerås kommer och julbakar.

Ha en skön dag. V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som motionerar så flitigt! Jag gillar också stavgång. Jag kom att tänka på en blogg som jag skulle tipsa dig om:

http://vimmelmamman.blogg.se/

Den handlar om en småbarnsmamma som har fått cancer i levern.

Vad är väl lite tandvärk tänker jag när jag läser om dom som kanske har sina dagar räknade. KRAM

Anonym sa...

Hej hopp! Ser bra ut på motionsfronten! Härligt! Jag längtar till julbaket :) Hoppas ni får det trevligt i Älvsbyn, ni kanske får se lite snö!

Förresten, jag som är aktiv läsare och fan av din blogg undrar så klart: Blir det ett uppehåll medans ni är där uppe i norr? ;) Kram