måndag 24 november 2008

Hemlängtan

Hade det inte varit för sällskapet hade Trescorona blivit en flopp. Att gå ut när det inte är löningshelg innebär lika säkert till flopp som att höger regeln gäller stenhårt här.
Trescorna var en undomsgård med rättigheter till att servera alkohol, som är i behov av totalrenovering. Jag minns den tiden då det var knökfullt och det var till ochmed kö för att komma in.
Mamma hade jobbat hårt för att få Lillan nöjd.
Alla som har träffat henne inser ganska snabbt att när det gäller mat och sömn då är hon mammas tjej. Med lite trix och mutor blev hon även mormors tjej.

Nu får du skylla sig själv om du stoppar in ett finger i Lillans mun. Det gör riktigt ont för en tand har kommit upp, den andra oxå på väg. Lillan sitter mest och tittar, klämmer, känner och äter på allt. Igår försökte hon dra sig upp för att stå, vi kan väll hoppas det dröjer. Hon verkar tycka sömn är överskattat, vaken till 24.00på kvällen/natten, vaknar 03.15, 04.00 får flaska, vaknar av syrran 07.15. Någon som vill köpa barn billigt?
Att jag var ute och slarva och har minus på sömnkontot hjälper inte heller. Ett tydligt tecken på att något är fel är när jag står där på natten och undrar varför mikro inte piper.
Jag ställde in flaskan i kylen istället för mikro..
Skrattar åt mig själv, känner mig som ett fån, går och matar min älskade baby och kryper ner tätt intill min varma 2åring som lägger armen om min hals.

Stora syster har fått utslag på armarna som har kliats sönder. Ska idag visas upp på vårdcentralen. Jag tror det beror på det stora intagen av vaniljsås som hon aldrig tidigare har ätit. Hon är en känslig tjej.

Hon längtar hem och säger:
- Snart jag åka hem pappa. Min pappa, jag kommer snart.
Hon ringer även farmor och säger:
- Jag kommer start, mammor. Mmmmm okej hejdå.
Själv längtar jag oxå hem, det är en skön kännsla. Man har ett hem, ett bo där man trivs och känner sig trygg.
Sedan längtar jag efter att vara sambo igen.

Här har det kommit 6cm snö, men det är inget konstigt, trafiken flyter, alla skottar och är glada. Kram V

Inga kommentarer: