lördag 29 november 2008

Älvsbyn - Stockholm


Med små skutt och en egen komponerad låt om att hon skulle åka tåg till pappa, vinkade min dotter glatt av mormor och morfar. Jag kände vemod och lättnad på samma gång. Vi hade egen hytt med toalett, låter flott men jag gillade den enklare liggkupén bättre.
Det började så bra, barnen slocknade direkt. Heltplötsligt kunde jag slappa. Efter en timmes sömn blev det kaos, de vaknade i omgångar och kunde inte somna om. När vi anlände till Stockholm var jag helt slut. Det tog mig en dag att återhämta mig, men nu är jag på benen.

Jag vet inte hur det ska sluta, det började med några oskyldiga pollyn. Nu är det allt jag kan komma åt. Det hela började med att jag blev bjuden på godis strax innan middag. När jag hade tagit några fick jag dåligt samvete och blev lyrisk samtidigt, då tog jag några nävar till... jag hade ändå misslyckats.
Heltplötsligt har jag hamnat i en ond cirkel där det känns bättre att äta gott, sött än att ta mig ur det. Det finns ingen mening med ta sig i kragen.

Varje misstag, återfall är en läxa och lärdom hur jag kan hantera situationen bättre nästa gång. Japp en ny dag ett nytt beslut.


Lillan har blivit sjuk. Feber, jag tror det är nästa tand nertill som tränger igenom. Jag tackar gudarna att hon inte fick det på tåget. Hon kaskadkräktes när febern gick upp. 2åringen lägger pussel så det står härliga till. Imorgon ska vi ta en titt på svärmor/fars nya lya, nyproducerad 3:a i Huddinge. Efter 28år lämnar de huset de själva har byggt, med svett och tårar.

Kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppa du inte blivit alltför avskräckt att åka tåg med barnen, så att ni kommer hit snart igen menar jag! :) Stackars lilla Klara, vad jobbigt, jag vet precis hur besvärligt det är att få tänder, mina visdoms ploppar upp lite då och då, och hittill har jag dragit ut 2/3 :D Här är det -22°c, riktigt kallt med andra ord. Du har så rätt så rätt att varje misstag går att ta lärdom av. Varma kramar

Peter sa...

Välkommen hem från permafrosten i norr! /Peter