onsdag 26 november 2008

Vi vann!

Det där med pulka, snö och kyla verkar inte mina barns favorit. Det var jag och Nina som tyckte det var roligast. Storasyster tjatade mest om att åka hem, Lillan kännde på snön och protesterade.
Nu har det börjat tjatas om julafton, så här låter det:
- Snart tomten komma hem mig, tågbana.
Så nu börjar det malas om ett "nytt projekt". Älvsbyresan är förgången och vi börjar jobba med nu och dåtid igen. Tågbanan är fixad, nu gäller det att ståut med tjatet och inte kasta fram tågbanan bara för att det ska bli tyst.

Kvalitetsutmärkelsen
Kvalitetsutmärkelsen är Stockholms stads eget årliga pris för att uppmärksamma, belöna och rikta ljuset mot framgångsrik verksamhetsutveckling i staden.
Vinnarna fokuserar på sitt kvalitetsarbete och aktivt bidrar till ett stockholm i värdsklass.

Arbetssätten är mycket tydligt beskrivna och det framgår mycket klart hur varje åtagande ska säkerställas. Det framgår väl ur verksamheten använder sina resurser så effektivt som möjligt. Enhetens bärande vision, ett gott arbetsklimat och en bra struktur, skapar trivsel och utveckling på enheten. Förskolan är en verksamhet som gagnar barnen vilket gör den till en värdig mottagare av Kvalitetsutmärkelsen 2008.

Prissumman är 200.000 kronor och delades ut av borgarrådet Lotta Edholm.

Tjho, det känns bra. Det är kanske inte så konstigt att jag gillar mitt jobb. Hoppas man hinner få uppleva de där 200.000kr.

Kram V

Inga kommentarer: