torsdag 30 oktober 2008

Vänner och romantik

Måste bara flika in att i går nämnde jag att om det svindlande priset 380kr för 1 bild, som du får bränt på en cd-skiva. 10 bilder pluss en för 1100kr. Jag hade fel, det var 1650kr för 10 bilder. Svindlande som sagt


Igår var en sådan dör lycklig dag. Jag hade tillgång till bil och kunde åka ut till min vän Emma på Värmdö. Patricia var oxå där. Vi babblade så strupen blev torr. Gemenskapen var tydlig och vänskap med kärlek växtefram.
Att ha tillgång till bil ger en känsla av frihet.


Får man en present av sin kärlek, blir man så glad. Att han senare skulle åka iväg och byta till vinterdäck hade inget med min present att göra!?!
Han sa ju att det var för att jag är så bra.


Vet inte om ni har hört om "3-dagar inskolning". Det innebär i korthet att föräldrarna är på förskolan heladagen och att man satsar på en kortare inskolning.

Jag är absolut för! Både som förälder och pedagog.
Jag fick tyvärr aldrig prova på det med dotterns inskolning. Men jag hoppas på Lillan sep -09 för de flesta använder det här i Spånga.
Det gäller att pedagogerna är lyhörda och kompetenta till att kunna göra en bra inskolning. Naturligtvis kan det ta mer än 3 dagar, men jag tror att det skapar en trygghet för oss föräldrar. Vi får en inblick i barn har det om dagarna. Jag som jobbar inom förskola vet hur rutinerna ser ut och känner mig trygg i miljön. Men ni andra då?
Jag tycker det känns viktigt att få en bra relation till föräldrarna. Det är inte så enkel och lätt. Men genom åren jag lärt mig att det är en av det viktigaste delarna.

Om jag var Chef skulle jag kräva det av min personal. Det skulle även vara obligatorisk med konflik hantering.

Annars har jag haft besök heladagen av en ur "gammla mammagruppen". Mycket trevligt!
Kram på er./V


Vinn en LG dator genom att nominera mig.





Inga kommentarer: