lördag 11 oktober 2008

När jag blir stor.

Här sitter vi i soffan och kollar TV.
Lillan sover i vagnen, Sambon oxå efter att ha tagit hand om lillan i natt. Det här med att börja äta kraftigare mat är inte lätt. Tarmarna får jobba.

Jag och min älskade 2åring hänger ihop i vått och torrt. Det är så roligt nu när hon börjar komma med egna idéer och funderingar. Hon blir liksom mer egen person. Jag använder ofta förklaringen: när du blir stor, när du blir 6 år börjar du skolan som dina kusiner.
Nu var det så att hon har upptäckt att alla har inte en snippa som hon.
- Mamma? säger hon lite så där klokt och frågande
- Ja
- Jag snopp när jag stor?
- Nej, de är bara pojkar som har snopp.
- Jaha.

Här är det grått och kallt. Det är verkligen höst.
Vi har haft matleverans 1 gång varannan vecka se middagsfrid

Jag har tyckt det är så bra. God mat, enkelt och nya smaker. Jag slipper tänka ut vad man ska handla och alla tycker om det i familjen. Så nu har vi bestämt att ha det varje vecka.
Efter ett tag ca 6 månader tänker jag att man kan handla själv och använda deras recept och handlingslista. Vi får väll se hur det blir, jag e det bekvämare typen.

Kram kram V

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det måste vara trångt i vagnen om både Johan och Klara ligger där? ;) Hoppas ni har det fint, snart ses vi! Kram Ida

Anonym sa...

Haha, hon är smart våran Emilia! Men nog skulle det vara en upplevelse alltid om det helt plötsligt skulle växa ut en snopp när man blir äldre! :)

Veronica sa...

Ida; Finns det hjärterum så finns det... he he Bra skrivet.

Helena: Ja, det kanske skulle utrota mänskligheten!?!