tisdag 14 oktober 2008

Upp till Bevis

Solen lyser och det är härligt ute. 15 grader och blåser.
Tog mig en morgonpromenad och hämtade syskonfotot som var klart. Det var väll ingen bild som känndes HURRA. Nej Tacka vet jag hemma fotografen Veronica



Inte nog med att magen e känslig och pyser. Imorse vaknade jag med en regäl nackspärr som sitter i hela skulderpartiet. Det var bara att knapra nya röda piller voltaren.
Jag brukar få så här ibland när en förskylning e på G. Viruset sätter sig i musklerna i stället.

Lillan har sovit bra i natt, jag var bara upp en gång. Hon börjar bli riktigt rolig prick. Hon har börjat "flörta" blinkar och skrattar. Igår visade sig att hon utnytjar situationen att vara lilla syster. Hallå!?! inte ens 6månader och vet att hon kan låta lite extra om Syrran är där och retas...
Hur ska det här sluta.

Jag satt i soffan för 2 månadersen och klagade för min sambo, om min vikt och sjuka förhållning till mat och annat gott.
Jag står vid en godisatomat jag tittar efter vilket godis som jag får ut mesta utav, eftersom jag bara har 10kr. Jag väjler inte efter vad jag är sugen på.

Min sambo som har hört mitt tjat säger att det finns inga ursäkter. Nu går du på viktväktarna och väger dig.
(han vet att jag hatar att väga mig inför andra och är för bekväm att själv hålla koll. Dess utom så tror jag inte på viktväktarnas mat)

Men jag anntog utmaningen. Bara för vägningen tänkte jag. Efter 2 dagar ville jag dö. Ska livet vara så här trist!?! Jag var hungrig helatiden. Det är bra, intalade jag mig, krymp matsäcken. MORÖTTER var mitt nya knark.

Nu visar det sig att jag har fått det jag ville ha. Kunskap om hur mycket jag bör äta. Insikt i att man kan inte fika mer änn ca 1gång i veckan, fast ja fuskar ibland. Men då tar jag mindre änn tidigare.
-5.3kg på 4 veckor.
Jag räknar inte alls points som "man" ska utan har ett hum om hur mycket jag ska äta.
Så idag är det dax, upp till bevis kl. 19.00 kommer dommen.
Ska tanten som står på andra sidan vågen le eller fråga och vad tänker du göra åt det här?
Urs jag tänker bara på mina mackor som jag proppade i mig med ett extra bregottlager. Om den där kärringen också hade haft mina magsmärtor då hade hon försått.
Önska mig lycka till!

Vi ses Kram v





Inga kommentarer: