fredag 24 oktober 2008

Lugn jag är tillbaka...


Hej, efter att ha blivit mailbombad så har jag en god förklaring till varför jag inte har bloggat.

Vi var i Motala och tog farväl av Anna-Lisa Hon fick en fin begravning och flera av barnbarnen läste dikter. Jag läste en underbar hälsning från min svägerska,
Anna-Lisas barnbarn som inte kunde närvara.
Det är något speciellt med att vara så nervös så att man hör sitt eget hjärta pumpa i öronen. Värmen som sprider sig i kroppen och värden gungar lätt. Jag gillar den känslan. Att möta något som bara taröver.

Jag kan starkt rekommendera småbarns föräldrar att åka på bil semester utan barn. Man har all tid i värden att prata. Heltplötsligt hinner man berätta flera upplevelser utan att bli avbruten. Eller bara hålla handen och kunna sitta i tystnad Det var verkligen underbart. Märkligt vad man uppskattar enkla saker.
Min vän och granne tog hand om vår 2åring den dagen. Hon har barn i samma ålder. Vi träffas dagligen och trivs ihop. Det kändes tryggt att lämna vår dotter i hennes händer.
Lillan fick följa med. Det gick jätte bra.

Ni som har eller ska anmäla mig till BOJ kan ta tillbaka anmälan Det måste bara vara något mer än hunger. Lillan är inte riktigt nöjd på nätterna. Det börjar smått tära på min positiva sida.
Därför ska jag ta mitt ansvar och göra en tidig kväll.

Kram. V

Inga kommentarer: