fredag 10 oktober 2008

08-58171509


Det var mitt första tele nr när jag flyttade hit. I går kväll när jag har lagt mig och tankarna kommer och går, så kommer mitt gamla tefon nr till mig. Ingen annan har i dag tagit över mitt nr. Så ni som vill ringa och flåsa i luren får terra någon annan...

Jag mins hur stolt jag var över mitt egna 08:a nr.
Det är 10 år sedan nu. Jag som bara skulle prova i minst 3månader.
På den tiden har jag jobbat 5 olika förskolor/skolor. Utbildat mig till friskvårdskonsult. Flyttat 4ggr och mött många härliga människor. Nästa år blir jag 30.

Jag har ett antal gånger försökt ta mig ur förskole värderden. Men jag fastnar kvar. Det är ju så underbart att få jobba med bra pedagoger och jobba med dagens framtid. Det är en utmaning att nå fram till varje barn. Få en relation och kontakt som kan leda till någon annans utveckling.
Jag tror att jag kommer bli en nya Maggan som finns på dotterns förskola. En klippa som har arbetat i 30år och alla bara älskar henne.

När vi har gott om tid på morgonen till förskolan så brukar jag låta min stora tjej cykla på sin 3-hjuling. Dvs inte på dödsdagen/skogsdagen/Torsdag.
45 min tog det att komma fram. I vanlig takt tar det max 10 min.
Hon hittade gräs,löv, pinnar som hon fyllde flaket med.
När man har tid/möjligheten att se det som är Här o Nu då mår man bra.


Kram V

Inga kommentarer: