söndag 26 oktober 2008

Syskon Kärlek

Oj vad man kan får draghjälp utav att ha 2 barn. När 2åringen slutade med blöja i somras så gick det som en dans. Ibland lockade vi och sa; lillasyster vill titta hur du gör. Då var det aldrig snack om saken. Stolt visade hon hur ett skyst toalettbesök gick till.
Det badas som aldrig förr här hemma. Naturligtvis syskonen tillsammans. Det är liksom dubbel kärlek när jag ser mina barn tillsammans och deras gemenskap. Lillan har börjat ta sig fram i sin gå stol. Värden är mycket spännande. Det är riktigt skoj att se hur hon medvetet styr. Att hon får hjälp av syrran skadar väll inte. De har riktigt skoj.

Idag har vi flyttat åt faster Åsa. Det gick väldigt bra. Hon hade inte allt för många prylar och jag fick ett motionpass gratis. Det kommer bli toppen att kunna lämna Emilia till henne. Lite närmare, enklare och snabbare. Jag har kanske inte nämt det men faster, kusin hena och Nina är dotterns favoriter.

Jag har så svårt med "dagen efter". När jag har haft ätit gott så blir dagen efter jobbig. Jag är sugen, arg, irriterad och hittar helatiden på situationer där man skulle kunna frossa. Vissa gånger är det värre än andra. Idag är det en sådan dag. På något vis så tycker jag synd om mig själv, att jag inte "får" äta. Jag inser nu meddetsamma hur märkligt och barnsligt jag beter mig och tänker. Kram V

Inga kommentarer: