måndag 13 oktober 2008

En mask kan inte springa

Det känns skamligt och smutsigt. Att ha barn är inte bara gulligt och ljuvligt. Alla märkliga sjukdommar kommer som ett brev på posten, (eller säger man email nu förtiden?!?)

Jag har varit förskonad även fast jag arbetar med barn, men nu har vi fått springmask.
Vi tror det i alla fall, vi tog det säkra före det osäkra. Så jag sprang i väg och köpte medicin. Man skulle svälja en vissmängd tabletter. Jag köpte även flytande för lillan skulle också doseras.
Tabletterna är alldeles illröda. När jag var liten så fick man tabletter hos tandläkarn som man skulle tugga på och se om man hade bortat bra. Om den röda färgen fastande på tänderna så hade man "fuskat".

"Mask tabletter" liknade dessa. Lillan tömde sitt system innan 12timmar, det syntes klart o tydligt.

Jag däremot har haft ont imagen hela natten. Mår illa och har fortfarande smärtor som kommer o går. Sambon tog dottern till förskolan för jag orkade inte. Det kommer väll visa sig att det är därför jag har gått ner i vikt.
Jag har ju för f-n haft mask som har ätit upp mitt godis.

Det är ett väldigt babbel om kurserna som rasar och om ekonomi. Nu skulle man ha haft kontanter och köpta ett hus för.

Kram. V

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha du är rolig du! Att ha svinkoppar är heller inget man skryter med, men som tur är så är det ju inte heller livshotande. Jag kommer också ihåg dom där röda tabletterna, det var spännande och så smakade dom lite konstigt. Love