måndag 20 oktober 2008

Sömnbrist



Min tro om att jag är en hurtbulle och kan springa tar knäcken på mig. Jag är så förbaskat trött idag. Ingen morgonpromenad blev det utan raka vägen hem och slappa.

Jag var nöjd över att jag var i säng innan kl. 22.00. Benen värkte och ögonen sved. Jag la mig på kudden och drog ett djupt andetag. Kände hur tankar kom och gick.
22.15 slog jag upp ögonen.
Fan, Lillan har redan vaknat.
(Hon sover i eget rum för hon bökade på nätterna. Jag vaknade och tog upp henne men hon ville sova. Vi störde varandra.)

Jag gick dit sömndrucken och haltande, jag rapade henne, la ner henne. Hon somnade. Så där höll vi på var 20 min till klockan 01.00 då ville hon ha mat. Jag var så arg när jag gick upp.

Nu får hon fan ge sig. Vad är problemet? Hur svårt kan det va? Jag hatar det här livet. Jag vill ha en etta ute i bandhagen och ingen annan änn jag ska ha nyckeln.
Jag går fram till spjälsängen tittar ner på henne, lyfter upp henne i min famn. Hon är varm och mjuk. Hon ler och söker efter mitt ansikte med sin lilla hand.

Allt rinner av mig. Längtan av att få sova och ett eget liv är som bortblåst. Hon får sin mat och leker en stund på golvet. Jag halvsover brevid.

Att jag någon gång i framtiden ska få vara utvilad känns väldigt avlägset och främmande. Jag beundrar de föräldrar som lyckas ta sig igenom kolik eller andra sömnproblem.

Idag fick jag beskedet att jag ska få prova på Nestles nya färdiga grötprodukt. Det går ut på att jag som konsument får prova olika produkter och ger återförsjäljarna en utvärdering. Jag får ett flertalprover så jag kan dela med mig till vänner.
Buzzador heter det. Det är gratis och jag tycker det ska bli spännande. Du kan också gå med här , ibland kan det ta lång tid innan man får erbjudande, men jag hade tur.
Jag återkommer om hur det hela slutade.

Kram V

Inga kommentarer: