onsdag 22 oktober 2008

Det är något med dagar som börjar med T.

Torsdag, dotterns skogsdag, dödensdag, där svetten lackar och stresshormonerna ökar.
Tisdag, hela dagen känns laddad. Jag går extra fort och mycket. Skulle aldrig i värden äta en bulle, det är vägningsdagen.

Igår var det vägningsdagen. Jag var så nervös, jag gick och kissade innan för vägningen, varje gram skulle bort. Jag kan väll inte ha gått upp denna vecka också? Kärringen:
- Hur har det gått denna vecka?
- Jo, bra tror jag. Fan, jag skulle inte mummsat i helgen! Jag kan inte skylla på hormonerna denna vecka också.
Det är bara att kliva upp och bli slaktad.

- Mmmm... Hon tittar i sina pappren och börjar räkna. Hon tittar upp på mig.

- Bra kämpat, 1.6kg denna vecka. Sammanlagt 6,4kg nu. Det måste väll kännas?
Va? Sa hon 6,4kg? Näähää det kan inte vara sant, men det är ju mycket. Så fan att det känns. Jag är hungrig och har konstant träningsvärk. Men jag kommer även i mina gammla jeans och känner mig snygg. Tjoho, nu jävlar och annamma ska jag visa er att jag också kan.

- Ååå vad skönt, svara jag. Jag var lite nervös, för det är omöjligt att låta bli godis skålen då den står på bordet. Hon är nog ingen kärring, en vänlig dam igentligen. Lättad kunnde jag äta min kvälls macka och somna mätt.

Min vän AK är också utbildad massör så vi brukar träffas,(mycket oftare förr) och ge varandra massage. Men igår gav vi varandra en regäl omgång. Herregud vilken smärta och mjukhet man fick. Lovly, varje vecka tack.

Annars så har vår komiker börjat dra mer "AVANCERADE" skämt. Hon har utvecklat talet och upprepningsfasn verkar ge med sig. Man slipper höra allt 15ggr och hon väntar på sin tur att prata. Det finns hopp.

Lillan verkar ha varit hugrig i 2dagar och därför varit vaken på natten. Ska ni eller jag anmäla mig till BOJ, Brottsofferjouren?
Hon verkar kunna äta hur mycket som helst. Nu har hon fått kraftigare välling, gröt och mer mängd och sovit bättre i natt. Bättre men inte bra. Stackars barn, mammasamvetet blöder. På BVC-kollen i veckan påpekade de att hon hade gått ner i vikt. OPS, Men hon är glad och lär inte dö. Jag citerar min sambo:

- Det är du som ska gå ner i vikt inte våra barn. Ha ha ha Kram V

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med vägningen! :D Nu är det bara att fortsätta kämpa! Ser att gångstolen är i bruk nu också! Kram

Anonym sa...

Är det skogsdagen som gör det till en hemsk dag? Och isf varför? :) Jag älskar torsdagar för då är det snart helg. Jag ska förresten börja på två nya kurser som jag tror du skulle gilla, utvecklingspsykologi och socialpsykologi. Kram Ida

Anonym sa...

svar: jag har ju en väldigt liten blogg (som ingen läser buhuhu) men mitt medel antal besökare ligger mellan 20-50 besökare per dag typ.