söndag 12 oktober 2008

Livet går vidare...


Helgen är slut och jag med den. Barnen somnade tidigt i kväll det betyder före kl. 20.00

Mormor Anna-Lisa lämnade denna värd på Lördasmorgonen.
Hon blev 92 år gammal. Fick 8 barn, levde ett ganska fattigt men lyckligt liv. Hon var väldigt spännande tyckte jag.
Hon såg allting från den ljusa sidan. Hon var glad över så lite, fast för henne var det så mycket.
Hon pratade mycket om allt och var inte blyg att visa sina känslor. Gamla människor är spännande på det sättet, det är som olästa böcker. Alla har sin egen historia.

Livet går vidare och en generation dör ut. Läskigt, men tänk på det här. Blir du "normal" gamla så hinner du se dina egna barn bli mor och farförälder. Det känns mycket märkligt att mina små tjejer ska bli mormor/farmor och att jag ska hinna få uppleva det.

Idag har vi besökt ett lekland med min vän Erika och hennes pojke. Jag gillar Erika. Vi har inte känt varandra så länge, men det bara klaffar. Jag mår alltid bra då vi har setts och jag blir så glad av henne.
Det e typiskt att dom ska flytta och vi varken kan ses på jobbet eller i spånga. Men det gäller att bevara kontakten och underhålla den.

Nu ska jag underhålla mitt förhållande :)
Kramar. V

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tråkigt att höra. Jag tyckte att det var så symboliskt då vi begravde våran kära farfar och du födde Emilia på samma dag. "Tidevarv komma, tidevarv försvinna, släkten följa släktens gång. Aldrig förstummas tonen från himlen i själens glada pilgrimssång". Jag hoppas ni har det bra. Kram