måndag 27 oktober 2008

Ung och fräsch

Aj aj idag känns träningvärken så då där lagomt behaglit. Det känns att man lever och inte är 18 längre. Det vill säga inte så tränad och smidig, ha ha som om jag någonsin har varit det.


På den "Goda tiden" 2002 Mallis. Då fanns känslan utråkad idag heter den, barnfri.

I morgon blir det ingen vägning. Jag ska i väg med min goda vän och granne till The Studio hon fyller år och vi ska prova på "Modell för en dag".
Jag har redan nu bestämt mig att jag INTE ska köpa ett enda foto. Hur snygg jag än blir. Men jag brukar inte vara så bra på att låtabli. Jag vacklar lätt. Dom vet att man kan inte låta bli att köpa när man ser hur bra bilderna blir. Just nu är det inte vad jag vill lägga pengarna på och jag saknar 3 personer på kortet. Min familj. Men det ska bli kul att bli sminkad och ta kort.
Vi ska även ut och käka sedan så det kommer nog bli en toppen dag.

Jag ska se om jag kan gå och väga mig någon annanstans jag medelar resultatet, snarast.

Lillan far runt i sin stol som ni såg i gårdagens blogg. Hon är helt tokig i en blomma som vi har. Storasyster har även plockat höstlöv och dekorerat i krukan. Lillan fick sig en riktig utskällning av storasyster igår. Hon pekar med sitt finger åt Lillan och säger:
- Nääää lillan. Inte jöja. Ajja Bajja! Fajit (Faligt) inte jöja, Fajit Lillan. Hon drar Lillan från blomman. Stänger in blomman på toan och stänger dörren. Hon skäller lite till på henne innan hon går och sätter sig och tittar på bompa.

Hmmm det är väldigt tyst nu här hemma bästa att se efter vart Lillan har tagit vägen...

1 kommentar:

Peter sa...

Jag förutsätter att du publicerar fotot på bloggen! /Peter