måndag 2 mars 2009

Anti-Schlager


Från att ha slaviskt följt schlagern, live i globen, schlager fester till höger och vänster, har jag idag knappt en aning om vem som deltar i år. Alla dessa del finaler och utslagningar har blivit en överdos. De flesta i min omgivning har också blivit vuxna? eller fått en överdos av slagerfebern. Nästa år behövs en hedelig slager, omgång, en vinnare, en utagning.

Idag är Storasyster på förskolan, det var en vecka sedan sist. Det var pirrigt att gå, skulle det vara som förut?
Storasyster har förändrats, leker mer själv, tycker om att vara hemma, vill åka hem, lugnare och mycket mycket mer för att testa gränserna. Hon har alltid varit en känslig tjej, på det sättet att jag behöver bara bli arg en gång och inte för arg, då blir hon ledsen. Men just nu spelar det ingen roll hur arg jag blir. Hon gör saker som hon aldrig har gjort förr. Det är väl nu det gäller att hålla koll, på tapeter, möbler, kläder och så att Lillasyster överlever.

Lillasyster tycker det är ganska tråkigt här hemma, ingen som leker,springer och busar. Men det är ingen heller som tar alla saker. Det märks hur Lillan gör sådant som Storasyster annars brukar göra. Nu har Lillan en chans att provapå i sin takt.

Jag har en bekännelse, jag har gett upp, struntat, blundat för träning,vägning och mat. Jag vill bara äta onyttigt. Skulle kunna strunta i mat och bara äta fika, godis och annat dåligt. Det är okej att det blir på helgen, men för mig blir det 7dagar i veckan. Jag kan liksom inte komma ur det. Jag vill inte ens komma ur det, låter sjukt och ja det är sjukt. Det är därför som det klassas som ett "beroende". Det kommer till en gräns då valet är ett faktum.
Idag är jag inte där, men är på god väg. Ibland trillar man dit och för göra det bästa av situationen.
Det är ett livs jobb, att finna sina vägar/tankar/val för att bli den jag vill vara. För det är bara jag som kan välja vem jag vill vara.
Kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, fram för ändring i schalger festivalen man orkar inte med alla dessa deltävlingar. Dessutom blir man uppbokad hundrafyritoelva lördagar på raken.

Anonym sa...

Där ser man du har oxå blivit vuxen :) Det var nog allt bättre förr... eller hur var det nu?