tisdag 10 mars 2009

Snökaos och bus!

Vår!?! Ha ha där fick jag.
Här är det snö kaos. Alla blir helt förvirrade och ingen vet hur man ska bete sig. Under loppet av en halvtimme – mellan 08.09 och 08.39 – rapporterades inte mindre än fem olyckor i länet. Det ska tydligen hålla i sig några dagar sägs det.
Det blev snowracer , eller bob som det "egentligen" heter om du frågar en norrläng som vet även hur du håller dig på vägen, hur som helst, bob och lek i snön hela eftermiddagen. Riktigt kul var det. Lillan var mer än överlycklig då hon lekte i snön och fick åka bob.

Om ni inte har sett filmen Patrik 1,5 kan jag verkligen rekomendera den. En romatisk komedi, där ett homosexuelt par ska adoptera ett barn. Det blir inte alls som dom hade tänkt sig.
Den här filmen visar mer nakna och intima situationer mellan männen än vad vi kanske är vana vid att se. Jag gillar att vi spränger dessa gränser, med tanke på att Sverige insåg att homosexuallitet inte var en psykisk sjukdom först 1979. Det är skrämmande. För vad är rätt och fel? Finns det rätt och fel?
Jag tror på varje människa kan bara svara för sig själv. Det jag mår bra utav (utan konsekvenser det betyder att alla ni socker,godis knarkare som jag och tänker då kan vi mums för det mår jag bra utav, nepp sorry det gäller inte)

Jag ska försöka plugga mer och oftare, det ser mörkt ut just nu. Har mer än hälften fel när jag gör tester. Själfvförtroendet gungar och det gäller att vara envis. Jag har släppt det mesta här hemma, Lillan tog naturligtvis chansen direkt att hitta på bus. Kram V

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klara! En sån busis :) Jag kan inte vänta tills hon börjar kunna gå helt själv. Nu praktiskt taget springer hon ju! Haha

Anonym sa...

En kompis som också pluggade, hennes son tapetserade hallen med bindor. Så vad gör lite toapapper/Mamma

Anonym sa...

Hej kusse, Skönt att höra ordet Bob igen, det var ju ett tag sen. Finns en del ord som man tyärr har tryck delete knappen åt för de funkar liksom inte här... ha ha.

Veronica sa...

Jag vet inte om jag väntar lika förtjust på hennes fysiska utveckling :) Ha ha Bob, det är bara börja rjag ska lära dig allt jag kan. Men du bor ju i skogen, ni borde ha fått en egen dialekt, för det var ju så dialekten uppstod, avskärming från socialiteten ;) nåja imorgon smäller det. Då ska provet skrivas! / V