fredag 27 februari 2009

BAAA?


Det luktar fredag, tid till familjen, vänner, skratt och äventyr. Solen strålar det slaskar och barnen tar en ef.m tupplur.
I kväll ska jag äta gott på Helenskrog med goda vänner. Helenskrog blev känt och poppis för sin goda mat och regäla portioner till humana priser för ca 10årsedan. Jag har varit en trogen kunde sedan dess.

Idag har vi åkt buss lekt och ätit vofflor på öppnaföskolan. Varje ålder har sin charm, nu när Storasyster formar sitt jag är det mycket tankar som kommer och går. Tänk att du skulle säga varje tanke du har.
Jag vet två som gör det. Storasyster och min mamma. Mamma har jag ingen förklaring till, det värsta är att jag själv har börjat tala för mig själv. Storasyster måste dela med sig allt. Just nu är vi inne i "BA?" perioden, dvs Va?. Hon säger Ba? till allat, det betyder att jag får säga om allt minst två ggr. Hon registrerar, funderar och säger något. Jag svarar och då kommer det: BA?
Hon behöver höra allt minst två ggr för att förstå.
-Är du det mamma? Varför det mamma? Jaha, vadå? Ba? Ba? ba?
Det är härligt att umgås, här finns det inget som heter "pinsam tystnad"


Kram V

Inga kommentarer: