tisdag 24 mars 2009

Nytt ord, Mia!


Lillans ordföråd ökar; Mamma, babba, dä, Hej, heå. I kväll hade båda barnen svårt att somna. Det kan ha att göra med att morbror Magnus är på besök. Storasyster ligger och sjunger "Hej tomte gubbar" hon ökar i ton för att ingen bryr sig. Vi stänger dörren och hon bostavligen skriker, men lugnar ner sig och vi öppnar igen. I från Lillans rum hör man hur någon ropar:
-Mia! Mia! Mia!

Efter ett tag tysnar det från båda rummen och barnen sover.


Annars har det varit en ganska enkel och vanlig Tisdag. Vädret har varit katastrof, IS-kallt, blåsigt och antiklimax. Snöstorm ena sekunden och soligt den andra, april väder i mars.
Kram V


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin stand bild du har på dig och Johan här på bloggen den måste du ju bara förstora och sätta upp hemma om du inte redan gjort det. Håller med om att det är kallt och kallare blir det (iaf för mig). Imorgon tar jag på mig moonbootsen och åker till ishotellet med mamma och mormor, det kommer att bli kackel a'la Emilia och Klara på den här resan kan jag lova. Men det ska bli spännade och se hur det ser ut däruppe NÄSTAN dina hemtrakter. Ha en trevlig helg och hälsa min jämngamla kusin Magnus om han är kvar. Piss och kräm

Veronica sa...

Guuuud vad kul! Jag tyckte det var jätte vackert. Mange hälsar tillbax!
Jajemensan nog fins den bilden på väggen! Kramiz