tisdag 3 mars 2009

Hade vi det bra?


Hur kan det vara så att man vet inte hur bra man har det förän när man har förlorat det? När ordet har förvandlas till hadde inser man hur bra man hadde det.
Hur många har inte längtat efter att få flytta hemifrån? Man bara dör av längtan, bli egen, bestämma själv. När man står där inser man plötsligt:
Farao, tvätten tvättar sig inte själv. Laga mat är ett måste och plötsligt har man fått husdjur, damråttor. Räkningar väller in och allt kostar, även att skita.

Små barn små beskymmer. Hur kunde jag tycka att det var "jobbigt" när vårt förstabarn kom? Hon låg still och jag visste alltid var hon var. Hon sov, åt och kunde följa med över allt? Att ha ett barn är som att ha semester. Det är som att vara ensam. Hur kunnde jag tycka att ett barn var krävande? En skrämande tanke hur skulle det vara med 5st? Tack, men nej tack. Jag inser hur bra jag har det idag med två.

Idag insåg vi även hur bra vi hadde det med två chafförer. Två vuxna med körkort. 3000kr mindre på kontot och ett körkort mindre i familjen. I morse blev min kärlek av med körkortet. Jag är mest tacksam över att han får tillbaka det överhuvudtaget och är välbehållen. Bilen bakom kom i högfart och han tänkte att han hinner köra över korsningen och han undviker en påkörning bakifrån, det gjorde han oxå, men det blev mot röttljus och där stod polisen. Ibland får vi hjälp till att inse hur bra vi HAR det.

Barnen är gladare, galnare och busigare än vanligt. Det är inte bara jag som håller på längta ihjäl mig efter våren. Nu är jag så redo att jag kan spricka. Våren är lösningen på allt. Kram på er/V

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att Johan inte blev skadad, mamma

Anonym sa...

Tur att han klarade sig! Snart har jag också körkort! :) Jag tror också att våren är en bra lösning på allt! kram

Anonym sa...

Ojoj, hur går det för en kille som behöver bilen i jobbet??

Anonym sa...

Åh,såklart vilken tur han är oskadd!

Anonym sa...

Ja det är tur att alla vår Johan är välbehållen! Han får jobba mer distans och ??? jag vet faktiskt inte. Men jag kan ju komma till söder Ylva med bil ;) Vi ses på tisdag!
Kram V

Anonym sa...

Ja de ska bli jättekul ! Roligt att ha något att se fram mot när sommaren är slut . Ja då måste vi träffas på ett eller annat sätt :) Har ni några planer för sommaren ? Kram