lördag 28 mars 2009

Helgens upptåg med mäklare på besök.

I fredags fick Lillan vara med Farfar och jag och storasyster gick och badade. Huddinge badet var toppen och en härligt middag blev vi serverade. På lördag åktevi till Uppsala, Storasyster blev helt galen/glad sprang omkring och skrek, sjöng och dansade. Hon har ju rätt i att det är väldigt trevligt att träffa Hannes m familj.

På Söndagen blev det en familjetripp till IKEA, Storasyster "tjuv" provade leklandet från 3 år. Hon var så stolt och skuttade in. När vi hämtade henne satt hon ensam på en gunghäst och tårarna trillar. När hon ser mig brister allt, hon hulkar, gråter och skakar. Stackars min älskade lilla 3åring. Hon förklarar gråtande för mig att hon kom inte upp ur bollhavet, hon hade fastnat och blev rädd. Nu vågade hon inte leka mer.
Personalen verkade vara ett ihop plock av fårskallar, det tog lång tid innan dom släppte in mig även fast hon står och gråter, dom trodde att hon inte ville gå hem!?!, hallå? jag står här fråga mig då varför hon gråter, uppenbarligen vill jag något när jag vifftar och ropar?
Jag förklarar att hon inte kom upp ur bollhavet.

Då säger en annan:
-okej första gången, det blir nog roligare nästa gång.

Nästa gång? Nej det blir nog ingen nästa gång på länge om jag känner min dotter. Nästa gång hoppas jag ni hjälper henne upp ur bollhavet.


Vi har börjat titta på resa upp till Älvsbyn för i sommar. Jag kan blir lika irriterad varje år över att man "tjänar" på att åka bil. Okej att flyg ska vara dyrare med tanke på utsläpp och tids skillnad. Men tåg för tusan. Det skiljer mellan 2-3 hudra kronor med flyg/tåg. Ärligt talat!?! Varför och HUR kan det vara samma summa? Miljön då?
Här är några som har en lyckats med en rolig reklam för miljön, antibil. En buss som är byggd av 50st bilar, står vid E4 mot Arlanda


I veckan ska 2st olika mäklare komma och värdera vårat boende. Vi tittar runt och vet att i framtiden kommer vi vilja ha 2 toaletter, tomt, fler plan och möjligheter. Så nu har jag röjt och fixat. Det bästa är att vi behöver inget nytt boende utan kan vara riktigt kräsna.



Kram V

1 kommentar:

Veronica sa...

Min observanta och trogna bloggläsare till mamma upplyste mig om att det är "traffbart" att kalla någon fårskalle, därför har bloggen uppdateras 2ggr idag. Men hon har ju rätt, för vem skulle inte känna sig kränkt att bli kallad fårskalle...
Kram på er!