fredag 13 mars 2009

Nervösmage!

Snön ligger kvar, men blöt och slaskig. Alla man möter pratar om våren, det stora samtalsämnet just nu.
Magen är som en balong, vet inte om det är Johannas goda paj eller nervösmage. Jag kan knappt läsa/plugga för jag liksom blir blank i huvet, nervös syndromet tar över.
Att jag gillade spelateater och stå i centrum för 10 årsedan känns mycket märkligt. Å andra sidan har jag alltid varit en adrernalin knarkare på ett eller annat sätt.

Jag tror tydligen att jag är någon super kvinna och har anmält mig att plugga psykoligi A, men jag menar ett psyko/drama queen som jag? Hur svårt kan det va? Fast heltid på en månad kanske var lite våghalsat!?! Men man kan alltid prova.

I morgon kl. 09.00 sitter jag där, gör mitt bästa och hoppas att allt ska gå vägen.

Barnen.... vilka barn? Dom har fått driva omkring här hemma jag har ju annat för mig.
Nej okej då barnen har blivit sedda och aktiverade, jag skaffade barnvakt .
Vi gick ut och käkade och bio. Män som hatar kvinnor. Ja jag har läst boken, ja filmen var bra. Nej inte lika bra som boken.

Storasyster blev arg på morgone. Hon smällde igen sovrums dörren då det var jag som låg i sängen, barnvakten var borta. Hon hade sett fram emot att ha farmor och farfar på besök. Hon trodde det skulle bli som sist, 3 dagar utan föräldrar som försöker bestämma. Hon surade och hängde i fönstret ett tag. Lillan var mest glad över att någon alls lyfte upp henne på morgonen.


Barnvakt, Massage, Psykologi och Lek ligger som planer i helgen. Helena kommer på lördag. Kalasen duggar tätt och på söndag är det dax att gå igen, trevligt.

Inga kommentarer: