fredag 20 mars 2009

Skolan kan förlåtas.


Fredag tjoho, i kväll har vi middagsgäster. Jag gillar att göra något på fredagskvällen, helgen känns mycket längre på något sätt.

Jag och Lillan har redan varit och storhandla. Hon tycker det är riktigt kul om man gämför med storasyster. Hon slocknade direkt vi kom hem.

Igår var jag iväg på Engelska prov. Jag exploderade, nä okej jag blev lite upprörd. Dålig information från skolan, fel skickade mail, provet kom snabbt inpå. Jag hade flyttat min tid från 17.00 till kl. 18.00 men när jag kom så tyckte han att jag var sen, fick sätta mig i en grupp som redan hade snackat länge och vi skulle diskutera ämnet "djur tester". Jag viste inte vad som förvätandes utav mig eller varför jag ens var där. Efter 25min så var det slut och jag kände mig besviken.
Idag fick jag ett mail med ursäkter och förklaring, alla gör ett muntligt och skriftligt prov. Det innebär att jag vet inte om jag misslyckades på det första provet. Det är bara att vänta, får jag G är allt strul förlåtet.

April ser vi ljust på, en månad där pengapungen blir lättare. 3 av 4 fyller år i familjen, vi åka på kryssning till Helsingfors utan barnen och vi ska fixa ett 30års kalas. Det går bra nu!

I morgon ska vi ut till Ylva och Henrik, ja det är Henrik som bor ute i skogen. Han har fått jobb på Ekerö så, Henrik tar sitt pick och pack och flyttar till Lilla Essinge. Det gillar vi, det firar i morgon med en grilling och avsked från "Gnesta". Nu ska det röjas innan helgen kan välkomnas. Trevlig helg på er! Kram V

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig helg, ha det så skönt. Puss o kram.

Anonym sa...

För mig blir det en jobbigare helg .. jag har handbollscup och ska stiga upp kl 6 på lördag och 5 på söndag , hoppas ni mår bra ! saknar er .. hälsa alla pussåkram =)

Anonym sa...

hej gumman, tack för att du tänker på mig...Livet e sådär just nu. Jag e inne i en liten svacka och tankarna snurrar i 180, jag står vid ett väg skäl och vet inte riktigt vart jag ska gå. Me jag står ut och ser vad tiden har att erbjuda och låter tankar och funderingarna snurra på. Hoppas att jag kommer fram till något snart. Kramar. P.s skicka inbjudan igen!

Veronica sa...

Ni verkar oxå ha det toppen och fullt upp! P o K / V