onsdag 18 mars 2009

5 meterspromenad

Lillan är smartare än jag har trott. Idag satt Storasyster med kompis och målade. Dom lämnade färgen och papprena på bordet i hennes rum och gick och tvättade penslarna. Vem om inte Lillan släpper stolen i köket och knatar iväg, vaggande och stappligt men så snabbt hon kan med händerna i munnen. Vi snackar om ca 5 meters promenad.

Hon satsar på färgen som ligger på bordet, jag hade inte hjärta att ta bort den när hon äntligen kom fram. Så nu är det kört, jag fick ett flertal gånger flytta på henne när jag skulle plocka undan middagen. Hon stack direkt till sopkorgen, änsålänge är jag smartare än henne. Jag insåg att hon har lite problem att gå över trösklarna (hon är rädd) så där fick hon stå på andra sidan trösken när jag plockade undan. Taskigt? Ja, eller smart. Beror på om du frågar mig eller Lillan.


Imorgon it´s going to be THE English test. Fråga mig inte hur det ska gå till, jag har igen aning? Det känns olustigt att inte ha kontrollen och möjligheten att kunna påverka. Jag vet inte riktigt vad jag ska plugga på eller till heller, men jag har insett att det är roligt och enklast att ha det i vardagen. Så alla filmer tittas otextade eller med Engelsk text. Jag läser en bok på engelska och när jag talar högt så vänder jag det till engelska.
Min Älskade snart 3åring är väldigt känslig. Idag tog vi hem en kompis, som hon älskar och alltid vill ta hem eller gå hem med. Men i morse säger hon:
- Rebecca inte hem mig.

- Vill du inte att hon ska följa med hem?

- Nej, Hon inte låna mina saker. Jag vill inte de.

- Idag har vi lovat Rebecca, men vi behöver inte bjuda hem Rebecca på ett tag sen.

- Jag vill inte det.

Det var jobbigt att dela med sig hela ef.m till alla barnen på gården, hon visste om det och sa som det var. Hon har det jobbigt just nu. Älska mig mest då jag för tjänar det minst!

Kram V

Inga kommentarer: