onsdag 11 februari 2009

I´m back!


Vet inte vem som mest glad, jag? eller Storasyster som skulle till förskolan. Jag förstår att hon trivs, barnen ropar och springer till henne då hon gör entré Fröknarna ser glada ut och säger:
- Äntligen är vår lektjej här. Hon leker med alla och sätter igång så mycket lekar.
(Mmmm kan jag tänka mig, med tanke på hur hon tjatar på mig hemma. Leka själv är inte hennes starka sida.)
Lillan är glad och frisk. 2 dagars feber med kräkningar är som bortblåst. Solen lyser idag igen och det behövs! Alla vaknar till, människorna jag möter hälsar. Helt plötsligt vill alla prata med alla. En morgonpromenad i ljuset gör mig som hel och ren. I´m back!

Idag ska jag äta middag hemma hon min vän Ylva. Jag mötte Ylva genom mitt yrke. Hon är en av de bästa förskolelärarna jag har mött. Vi kompletterar varandra i jobbet och på det privata planet. När jag mötte Ylva fanns det ett motstånd, motstånd för hon var inte som jag. Jag övervann mitt motstånd, där på andra sidan fanns det en underbar vän och kollega
Ylva- enkel, problemlös, glad, positiv, lättsam
Jag- funderare, djup, positiv, tänkare, drivande
Ser fram emot att ses, vi har båda mycket att berätta. Kan det vara små Ylvor på G? Hennes Henrik har sökt jobb i Stockholm kanske de ska slå ihop sina påsar?
Uppdatering kommer.
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad jag saknar er !! :) hälsa alla :)