tisdag 17 februari 2009

Egna Lösningar


Idag blev jag väckt med att Storasyster drog upp mitt ögonlock och sa:
- Mamma du titta nu, solen kommer nu, inte sova mer. Jag älska inte sova.
Jag kniper igen ögat och hon håller fast i mina ögonfransar.
- Mamma, jag ha också sånna?
- Aj, det gör ont. Hon drar i mina ögonfransar
- Ja du har också ögonfransar.
Jag sätter mig upp. Min kropp hänger och en röst i huvudet skriker:
- Tänker du gå upp?? Vad fan håller du på med? Kryp ner i sängen det är ingen som kommer märka något!
Storasyster hänger och klättrar samtidigt på mina ben. Nej just det ingen kommer märka något...
När jag ställer mig upp är det som om Sorasyster drar efter andan, nu är mamma vaken nu ska jag berätta varje liten tanke jag har och har haft. Hon tar liksom satts. Sedan är det kört hon sätter igång med sitt babbel, det pågår konstant tills jag lämnar henne på förskolegården. Det bästa är att hon liksom hennes farmors mamma, även svarar och hittar lösningar på sina problem och frågor.
- Mamma? Jag ha?
- Vad?
- Mamma, ja ha äpple?
- Nej, du har just borstat tänderna.
- Men mamma jag måste ha mamma, jag hungrig.
- Vi har ändå inget äpple och du har ätit frukost.
- Men mamma du kan lämna mig på förskolan och gå med Lillan och köpa äpple. Då jag äpple sen mamma.
- Ja visst, jag kan köpa äpple och du kan äta i eftermiddag när jag har hämtat dig.

Jag har fått order att skriva ett check lista på barnens rutiner och lite annat inför London resan. Men vad farao skriver man om Lillan? Vaknar varje timme eller oftare. Har just nu tandproblem, lite kass i magen och gnäller mycket? Nja vem vill ta hand om något sådant "problem barn" Listan får nog vänta till imorgon så kanske det låter lite bättre.

Min förskylning och det kalla vädret att tagit bort min vilja och möjlighet till att träna. I dag kände jag för första gången på väldigt länge att jag ser fram emot att det ska bli lite varmare så jag kan ut och springa. Nu väntar jag in den rätta tidpunkten.
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha men Vera, klart du kan få min ork!! =D Eller så inte för nog har ja ork, men inte så de räcker o blir över..hihi..
Jo Tindra e på dagge 15h, men hon e ju i Tväråsel så ja e ju hemma efter 20min igen då ja lämnat henne! =)
& sen e lilleman världens snällaste som älskar att sova, gå i gåstolen, hoppgungan eller bara bara på golvet, han grymtar ju bara lite när han e trött el hungrig.. =) ett riktigt A barn, haha!

Kraaaaam & ha de bäst!! /Mallan