onsdag 25 februari 2009

Argumentera


Hemma och barnen är sjuka, allt är som det ska antar jag. Idag visade Lillan på grava friskhets tecken. Jag har berättat om hur Storasyster kan tjata och babbla sönder min öron och själ. Lillan är liksom tvärtom, bestämd, envis, hetsig, otålig och väldigt rolig.
Idag fick jag mig en hög och tydlig utskällning när jag tog av henne en förliten leksak.
Där står jag och argumenterar med en 10månders unge som argumenterar tillbaka. Storasyster lämnar köket med händerna för öronen.
Det slutar med att Lillan kastar iväg en leksak, babblar högt och bokstavligen morrar åt mig.
- Det spelar ingen roll, den är farlig du kan sätta den i halsen! säger jag argt och bestämt. Det här är bara början, vänta bara tills hon kan tala också. Ser fram emot det med en skräck blandad förtjusning.

Som läget är nu är det sjukstuga och större delen av tidnen går åt att ge någon mat, sömn, mellanmål eller städa undan eller fram. Men det känns helt okej.
Med en resa i minnet känns det enkelt och sömnkontot är än så länge på plus.
Kram V

2 kommentarer:

Sabina i Piteå sa...

hej Veronica.

vad kul ni verkar haft det i London. Trist att komma hem å barnen blir sjuka.
Ni har det otur....har själv haft det jobbigt tidigare med barnens sjukdommar men nu börjar det bli längre mellan gångerna,dock så har båda hög feber och krupp just nu:-(
Hoppas ni blir friska snart,kram Sabina

Veronica sa...

Urs det där med krupp ha jag hört att det är riktigt plågsamt, hoppas ni blir bra snart!