onsdag 11 februari 2009

En vändning i livet.

Torsdag vilken underbar torsdag. Öppnaförskolan med sång och lek. Lillan tjuvövar på rytmen och dansen här hemma.


Kvällens middag hos Ylva blev succé. Hon får alltid till det där lilla extra. Fråga mig inte vad eller hur hon gör. Vissa har det, andra inte.
Spänningen låg i luften. Inte på tjocken?

Skulle dom flytta ihop? Jo,vid rätt tillfälle, men Henrik väntar på jobb besked. Men vad kunde det då vara?
Det kändes i luften och det luktade nervositet. Jag vet inte vem som var mest nervös? jag eller hon. Nu drog hon efter andan harklade sig lite. Som en vårvind blåser bort löven, frisk och varm fast ändå kall berättar hon för mig att hon fick ett telefonsamtal i helgen.

Manen presenterar sig och berättar att Ylva har inte en utan två bröder. Som från ingen stans dyker han upp, som gubben i lådan och påstår att han och Ylva har samma pappa. Samma pappa!?! Kan det här vara möjligt? Jo, det är sant. I går hade du en bror idag har du två. Plötsligt blev Ylva "halv" moster. Märklig hur snabbt livet kan svänga. Du förstår säkert som jag att det väcks många känslor och frågor. Med sin positiva, enkla och naturliga personlighet tar Ylva situationen med känslofylld ro.
Ylvas "helbror" har nog det bästa svaret:
- Förra året på Wilhelmina Winter Wekend (en "skoter helg med olika evenemang i Vilhelmina)van jag en ny skoter och i år fick jag en bror. Undrar vad som händer nästa Winter Wekend, nästa år?
Ja det kan man undra, det kan bara framtiden utvisa
Kram V

3 kommentarer:

Peter sa...

Vilken grej för Ylva! Hälsa så himla mycket från oss alla här när du träffar henne nästa gång. Och säg till henne att flytta ihop med denna där... Och skaffa lite kids!

Anonym sa...

Vad spännande föe Ylva! Jag gillar Klaras dans moves! Jag ska lätt dra dom på dansgolvet till helgen, tacka henne för inspirationen ;)

Veronica sa...

Jag ska hälsa till dem båda att dom har lite att jobba på.