lördag 14 februari 2009

Kärlekens dag

Alla hjärtansdag, köpmännens dag? Jag är den som tycker att vi överkonsumerar och köper kanske inte alltid det vi behöver utan det vi vill "ha". Jag konsumerar mycket onödiga prylar och får en kick utav att handla.
Men utan att överdriva är jag för detta med alla hjärtansdag. Kanske är jag ensam, men jag glömmer liksom bort att uppsakatta mina runt om mig. Därför är det bra med en "dag" där jag får ändan ur vagnen och fixar nått. Här hemma blev det god middag och en present till alla, inslagna tablett askar med gullig text på. Mer behövs inte. Fröknarna på förskolan fick en påse med bullar.

Lyckliga och Nöjda kom vi hem från ett smaskigt 3års kalas jag och Storasyster. En förskylning har satt sina klor i mig. Inte märkvärdigt men ett tecken på att något är fel är i alla fall när man hittar saltet i kylen, smöret bland kastrullerna och jag svarar i lektelefonen då det ringer på den "riktiga". Det bertyder bara en sak. Natti Natti
Kram V

Inga kommentarer: