måndag 9 februari 2009

Hur tänker du?


I natt när jag står i duschen, trött och balanserar på att bryta ihop kommer jag underfund med två saker.
1. Du är vad du tänker.
2. Jag kan välja hur jag vill uppleva min omgivning/upplevelser

Hur tänker du?

Filmen var ur kass, fan nu har jag slösat bort nästan två timmar när jag hade kunnat sova i stället.
Storasyster vaknar efter 2 timmars sömn, typiskt vad är det nu då? Aldrig får man sova.
Hon vägrar somna om. Vi går upp, sätter på en film. Lillan gnäller nu också, vad är det här? Gör en flaska tar upp henne, hon kräks över allt. Mina kläder, håret, golvet, sina kläder. Sambon torkar, jag och Lillan in i duschen, fan nu kommer jag behöva sova med blött hår, vilket jag hatar. Det här är inte sant! När ska det här ta slut?


Filmen var ur kass, men jag fick lite fotmassage och vi fick tid att prata med varandra. Storasyster vaknar efter två timmars sömn, shit vad trött jag är. Hon har hög feber vilken tur att hon vaknar så jag kan ge henne alvedon och vätska.
Hon kan kolla film och jag vila i soffan. Lillan vaknar, hoppas jag kan vila i soffan i allafall, hon får en flaska.
Hon kräks ner mig, håret, golvet och sina kläder. Vilken tur att hon inte kräktes ner hela sängen också. Nu behöver vi bara duscha, som jag ändå hade tänkt göra imorgon bitti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis du har vunnit en resa ;) kom du ihåg Begnt steern sa så när man kommit på något!

Ha det bra/Snickarn

Anonym sa...

Det låter härligt.. Jag tror att ni behöver komma hit och äta lite dumlekakor :) Jag saknar dig!

Anonym sa...

Jag som älskar att resa. Jag reser nog varje dag fast jag inte ser det själv.
Västerås here I come! Ska bara....
Jag saknar er oxå!