lördag 7 februari 2009

Älskar- Älskar inte?


Med magen full av svärmors goda mat och för att inte tala om kolasåsen till glassen, ligger jag här i soffan och gäser.
Snön vi har haft har så gott som regnat eller ångat bort, vi lever i en ångbastu utan värme.
Mycket roligt att så "många" vill följa bloggen.

Till trottsperioden eller personligutvecklingen till hör en förmåga att lära sig koppla ihop känsla med tanke. Storasyster jobbar med denna förmåga. Hon älskar allt.
- Mamma jag älskar min förskola.
- Jag älskar inte soppa, jag älskar pannkaka.
- Jag älskar gå ut.
- Jag älskar inte att sova.
Att hon är väldigt dramatisk när hon utrycker sig hör också till. Idag fick jag även en personlig och dramatisk upplevelse.

Trött och nyvaken står jag och plockar ur diskmarskinen. Storasyster sitter en bit bort och leker. Hon har en pall och ett gossedjur. Hon pratar för sig själv och leker vidare.
Plötsligt skriker hon högt och panikartat. Hjärtat fryser till och hela kropen stelnar. Jag vänder mig om livrädd.
Hon står på pallen och skriker och pekar på mina fötter.
- Maaaaaaama!
-öööö Va?
- Maaaaama du står i vatten!!!

När mina mamma/överlevnads rekationer har lungnat sig ställer jag mig på handuken som Storasyster har kastat till mig. Så nu kan jag andast ut, vilken tur jag överlevde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Jag är kompis med Emma Z och har blivit tipsad om din mysiga blogg!Jag har också två töser, samma årgångar som dina. Det är roligt att läsa om Emilia, hon och min Saga verkar verkligen vara i samma fas, haha!Skrattar igenkännande, lättad och gott åt när du skriver om hennes bravader. Idag älskade inte Saga fil och flingor./Hälsn. Emma