torsdag 19 februari 2009

Vi har våra känslor men är inte våra känslor.

Idag stannade storasyster hemma. Feber och förskyld, men om jag ska vara ärlig så var det nog jag som hade mest separations ångest. Att hon är lite kraslig ökar den "dåliga samvetet".
Jag tröstar och skyddar mig med att det är naturligt och logiskt att ha sådana känslostormar inför att lämna bort sina barn.
Den djuriska instinken att vakta sina barn finns där för att vi ska överleva. Det kan vara svårt att hålla inne med vissa känslor. Men det är ju jag som är nervös, orolig, fundersam, tanksprid och väldigt glad över att resa.
Min omgivning blir naturligtvis påverkad av mina känslorstormar, men jag kan välja vilka känslorstormar som ska visas. Vi har våra känslor men är inte dem

Lillan visade upp sig hos BVC på läkarundersökning. Med sina 76,5cm och 9.350g kunde vi konstatera, hon kommer bli en lång och troligtvis en smal tjej. Om ni inte visste det så har det varit en tuff vinter för det flesta med sjukdommar.
Lillan gjorde alla tester och imponerade på Läkaren, hon "fipplar med klossarna" och läkaren blir helt exalterad, läkaren talar om att hon gör avancerade byten och hanterar klossarna över sin förmåga, för mig "fipplar hon".
Lillan babblar och Läkare babblar lika mycket. Jag försöker komma emellan och berättar att hon kryper inte,går med stöd, hon är för feg för att släppa.

Läkaren som verkar ha blivi totalt kär i Lillan släpper henne inte med blicken säger med skarp röst:
- Feg? Nej, Har inte mamma förstått att du är en smart tjej? Du räknar ut att det är en risk att gå. Hon iaktar och lär. Hon verkligen samtalar med oss.
-Titta! säger läkare.
- Hmm Jo jag träffar henne dagligen. Hon är verkligen för sig.

Lillan visa hur en sångsamling går till. Om ni undrar vad som brölar och låter så är det Lillans poolare Julius som sjunger. Han övar inför det kommande Idol utagningarna, han kan ha en plats om han fortsätter öva och provar nya toner i framtiden.

Nu är det sista inlägget på några dagar. Ni får försöka klara er utan mig några dagar, håll ut jag kommer tillbaka, snabbare än ni anar.
Kram V

Inga kommentarer: