lördag 31 januari 2009

Relationer


Oftast blir "inköpslistan" lång och allt hopar sig. Helt plötsligt är galonisarna försmå, jeansen gick sönder, baddräckten för stor, och mascarna tog slut. Men helt plötsligt löser sig allt.
Kärleken kommer hem med en ny mascara, mamma överaskar med nya jeans, galonisar inhandlas och listan är så gott som tom.

Ibland när livet går lätt, allt känns ljust kan jag bli rädd. Rädd för att allt ska ta slut. Det gäller att våga stanna upp och njuta, suga på karamellen.

Ibland skulle jag vilja lämna bort mina barn, men samtidigt är jag både stolt och nöjd över min relation till dem och min sambo.
En bra relation kan man tyvärr inte hitta på krogen, nätet, skolan, eller på jobbet. Det man kan hitta är en vän och en människa som du kan bygga upp en bra relation med. En relation är het, mjuk, ömtålig och levande. Sluta aldrig vårda dina relationer. Det finns alltid tid till att vårda dina relationer.

Ikväll ska jag vårda min relation till mig själv och min familj. Trevlig kväll!
Kram V

Inga kommentarer: