söndag 25 januari 2009

Svag Punkt

Efter en toppen helg med middags gäster, 3årskalas i Uppsala och en tur till simhallen kan vi konstatera att livet känns lätt, enkelt och ljust.

Såg även att det finns en simmare i storasyster, själv på flytdyna sparkade hon sig runt i badsängen, idag slapp vi gå upp och värma oss.
Torsdagens vägresultat visade -1kg !?! (-10kg), det känns närstan pinsamt, jag har inte ens kämpat denna vecka. Kan det vara så att det börjar bli en livsstil? Ett sätt att äta och leva. Den första perioden hade jag helatiden en känsla om att alla andra kan äta och mummsa, jag tyckte lite synd om mig själv helatiden.

Lillans humör är inte att leka med. Hon sliter sig i fingrarna, kastar sig bakåt, morrar och visar sitt missnöje. Ha ha jag tycker det är lite skoj, det är inte min svaga punkt. Jag kan stå ut med ilska och missnöje, tårar och skrik. Min svaga punkt är TJAT. Så vi kan ju hoppas på att Lillan aldrig lär sig att tjata
Jag blir galen utav att höra samma fråga 100ggr, tillslut ger jag mig, ja!!! gå och bada då, ja!
Alla har vi våra svaga "punkter" som förälder. Det gäller väll att vet om sina egna och jobba med dem.

3 kommentarer:

Peter sa...

Minus tio kilo? Wow. Men nu får du väl snart sätta stopp, annars blir det ju inget kvar...? Själv har jag gått upp tre kilo under vintern, men nu ska här tränas! ha det så himla bra - alltid roligt att kika in på din blogg!

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare, alltid kul läsa vad ni har för er :)

Hoppas vi ses snart. Kram

Veronica sa...

Jag har hört att om bor man i Amerika får man räkna med några extra kilon, men det gäller väll inte dig ;)

Kram V