onsdag 28 januari 2009

Moraträsk

Storasyster har sovdamp! Hon tycker verkligen inte om att sova. Det kryper i kroppen, massagen är obehaglig, det låter för mycket(fast det inte finns något som låter, hon kan inte sova säger hon. Hon är inte ledsen men sömnen kommer inte. Hon måste vara helt slut för att hon ska kunna somna. Det obehagliga är att jag var likadan, jag minns hur det var. Jag hatade att sova, jag tjatade,gnatade och krånglade. Åt nattmat fast jag var proppmätt, eftersom jag hade tjatat mig till det. Nåja jag tröstar mig med att sömnen kommer nog för henne oxå, som för mig.

Här hemma övar vi inför Moraträsk.
Det var roligt en stund, sedan säger storasyster:
- Inte titta den, den läskig mamma.
Ha ha vi får se hur det går på Tisdag när vi ska på live konsert med Moraträsk. Jag tror Lillan kommer uppskatta det lika mycket som vi andra.


På lördag kommer Mormor och tar storasyster till Västerås. Där ska de sova i två nätter. Men enligt storasyster är sängen förliten. Mormor och Hena får sova på soffan. Hon behöver sängen själv, det kommer nog att lösa sig har jag försäkrat henne.
Ikväll ska jag till "slakten", vägning. Men jag säger det till er och till mig själv, tänk på att det är inte vikten, siffrorna som räknas utan livstilen i sig!
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

hej , hehe jag diggar också moraträsk ! saknar er :) kolla min blogg :) puss