fredag 9 januari 2009

Studier

Welcome to this sessioncalled What is wonderful? This session asks you again to consider for a momentthings in life that are important for you. What is it in life that makes us gotick tock everyday. In a book on Happiness the British economists RichardLayard writes that "There is a paradox at theheart of our lives. We all want more money, but as societies become richer,they do not become happier. This is not speculation: It's the story told bycountless pieces of scientific research. We now have sophisticated ways ofmeasuring how happy people are, and all the evidence shows that on averagepeople have grown no happier in the last fifty years, even as average incomeshave more than doubled. "
and so I ask you the same question; what makes youhappy and what in your life is wonderful.

Japp, nu ska det ner på papper. Det ska bli en riktig utmaning att fixa den här "kursen". Jag får kämpa nog mycket med den svenska gramatiken, men det ska nog fixa sig. I går kväll lyckades jag ta mig en timme att skriva. Vi har 3 olika uppgifter att lämna in senast den 30/1.

Här hemma ska sambon min älskade gå till doktorn, huvudet värker, febern stiger och hostan verkar inte ge sig nu efter 15dagar, fast han har antibiotika. Lillan ska på en koll idag. Jag känner mig ganska sliten, men glad.
Storasyster tjatar varje dag om att få åka till uppsala. Hennes favorit kille bor där, Hannes. Till helgen kommer Nanny, Helena med sin kärlek Per. Det ska firas 18års dag här hemma.
Kram V

2 kommentarer:

Peter sa...

Vad är det för kurs? Har jag missat något? En kurs i hur man blir lycklig? Eller hur man mätar lycka? Eller...? Och Ylva som du skriver om, är det samma Ylva som jag känner? Tystberga? Alla dessa frågor.

Hoppas allt är bra och att de envisa bakterierna ger sig snart. Här i DC skiner solen och stan förbereder sig som bäst för Obamas stora installationsparty. Kram!

Anonym sa...

Hej kusin, vad ambitiös du är och jätteroligt att läsa din blogg, ska bli bättre att lämna lite kommentarer :) ha en jätteskojig helg, hoppas ni blir friska snart och hälsa & gratta Helena. Kram Ullis