tisdag 20 januari 2009

Lurad?

Idag har jag insett två saker:

1. Småbarnsföräldrar bryr sig inte om konflikter, det enda vi bryr oss om är familjen och sömnkontot.

2. Syskontimmarna borde vara 30timmar i veckan för alla.

15timmar her de flesta kommuner, Stockholmstad har 30 timmar i veckan. Jag skulle absolut protestera som pedagog om baren bara fick gå 15 timmar i veckan. Hur ska man hitta skapa en kontakt och relation med barnen? Det blir bara en massa avsked för allas partner.

Det är så där äckligt grått ute. Det blåser, blött och halt. Men vad spelar det för roll när man ska till Italien en vecka i Maj.
Ja, det är sant! Den är gratis, även kost och logi ingår.

Nepp jag har inte blivit blåst och det lilla kapital jag har är kvar. Nog för att sorgligt nog skulle kunna vara en av dem, som blev lurad. Jag har ingen gammal rik släkting som bjuder.

Utan jag jobbar, fast anställd på Ängbybarnensförskola, vi vann kvalitetspriset som jag nämnde tidigare. Det ska bli så roligt. Men det är länge, tisdag-måndag. Barnens mormor kommer och håller "ställningarna".
Helt på egen hand ska jag iväg. Det känns så där pirrigt, obehagligt, skrämmande men väldigt, otroligt roligt. Jag har varit "själv" en natt sedan vi fick barn för 3år sedan.

Italien, La serra mmmm det låter så där lyxigt härligt. Det trevliga är att jag ser fram emot att kunna träna och springa, dom hade ett gym såg jag. Men det är länge tills Maj, först väntas en London resa, ha ha ha det går bra nu.
Kram V

Inga kommentarer: