söndag 18 januari 2009

En succe

Vilken fest, vilken mat och vilken musik. Som en stuttsboll, överaktiv och stålande lycklig 2barns mamma gjorde jag succe på dansgolvet, jag fick även lära mig nya "movs". Som korna som slöpps ut på grönbetet, av ca 80 pers visste jag vem 6st var. Det var härligt att släppa lös, dagens träningsvärk påminner gott om en rolig kväll.
Jag tänkte knappt på barnen, sov som en stock och känner mig som en ny människa.

Serotoinkicken hänger kvar från igår, lycka, dans och en del vin.
Sötsaker, alkohol och narkotika kan förhöja serotoninnivån så att man blir nöjd och euforisk, dessvärre även vanligt att man blir depressiv när droger som exempelvis alkohol slutar verka.
Antidepressiva medlet Prozac innehåller Serotonin, en bieffekt som medlet har är minskad lust.
Johannesört är en ört som höjer serotinnivån och som används som antidepressivt medel. Rött kött, havre, banan, ananas, nötter som cashewnötter och valnötter samt fikon påverkar även seroteninnivå positivt.

Iveckan blir det fikon, bananer och nötter.
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

Morsning, kul att läsa om din party helg - precis vad du behövde.
Sen är jag glad att du väljer fikon, bananer och nötter istället för narkotika för att höja serotoninivån. Sitter själv med en påse cashewnötter så ikväll bli det väl "high life" :)