tisdag 28 april 2009

Spysjukan härjar

Idag blev det ett besökt på jobbet. Jag ska byta förskola inom enheten, det ska bli spännande och jag tror faktiskt det kan bli till det bättre. Problem, tjaffs och konflikter finns det över allt. Men det känns som om cheferna har tänkt till och till det bättre. Men det vat man först då man är där. Först ska vi till Italien i Maj.

Lillan somnade och sov i vagnen en kort stund. Nu tycker hon att sova har jag redan gjort det tänker jag inte göra igen i alla fall inte nu. Lillan han ställa sig upp var som helst nu... så krypa lär hon aldrig göra. Men det gjorde inte hennes far heller.

Lillan gömmer sig och busar. Hon killar sig själv och vill att man ska killa henne. Hon pekar på saker och säger;
- Dä Dä
då vill hon ha "det", vatten, macka eller annat.
Hon ropar helaiden:
- Maaamaaa!
Hon blir jätte glad då hon onser att hon kan få min uppmärksamhet då hon ropar på mig.
Jag trodde jag skulle få en lite tystare variant denna gång, det hade jag beställt i alla fall
Storasyster skuttade in på förskolan och såg riktigt lycklig ut. Vi var ute och cyklade igår och då var vi tvunga att cykla förbi och se om allt var som det skulle på förskolegården. I går postade vi Kalas inbjudningarna som Storasyster hade pysslar med själv.

I Huddinge ligger farmor och farfar och spyr, dom stackarna. Inte nog med att dom var hel slut efter helgens barnvakt, nu fick dom magsjuka av barnen också. Jag tror inte det är läga att fråga om mer barnvakt just nu, jag väntar en vecka.
Själv ska jag på Wallmans i morgon med tjejpolare. Varför sitta hemma och glo när man kan göra så mycket skoj? Pengar? Mamma ledig? Ääää det löser sig.

Kram V

Inga kommentarer: