torsdag 16 april 2009

Mer sömn åt folket


Vad kunde vara bättre än att vakna och ha morbror Patrik utanför fönstret!?! Idag gick det lätt att klä på sig och för en gångs skull var vi i tid till förskolan. Storasyster tyckte det verkade vara ett roligt jobb Morbror Patrik har, att gräva i sanden hela dagen? Nåja När hon insåg att han inte kan gräva i sandlådan utan måste gräva på ett specifikt ställe blev hon lite mer skeptisk. Men oj vad spännande det var.


Knopparna på buskarna böjar spricka och gräsen växer sig grönt. Pollen allergiker verkar ha det tufft just nu. Lillan har det också tufft, igår fick hon vaccin på BVC och det verkar ha satt sina spår. Inget är riktigt bra, trött, hungrig och frustrerad. Gnäller helatiden, stackars liten.
Frustrationen exploderar från Lillan. Hon är en envis rackare som vägrar lära sig att krypa eller ställa sig upp. Hon blir helt galen då Storasyster stänger dörren eller tar saker av henne. Jag känner att min tålamod är inte det bästa heller.
Jag har tappat stinget med träning och barnuppfostran, jag har en lösning, mer sömn innan kl. 23.00
Kram V






4 kommentarer:

ullis pullis sa...

Ja världen är ju bra liten ibland.

Anonym sa...

På tal om samman träffanden, så klippte och färgade jag håret på en moster till en bekant till dig .Patricias moster./ulrika D.

Patrik sa...

Hej!

Trevligt med publik när man jobbar :)

Värmde när Emila sa -Jag älskar min Patrik :)

återkommer på måndag då ska jag göra klart jobbet.

Ha det gott/kram

V sa...

Ha ha ha!!! Jag säger ju det värden e hur liten som helst! Patricia och hennes moster är väldigt lika, jag kännde igen henne när jag var upp bara för att dom e så lika...

Vi ser fram emot måndag! Men jobb killen, eller min Patrik som du heter om du frågar Emilia.