onsdag 22 april 2009

Jag pratar inte med dig!

- Varför är det ingen snö? Jag vill ha snö. Jag vill ha snö nu mamma. Jag vill åka pulka.
- Det är ljust ute mamma, jag inte sova nu. Mamma det mörkt nu. Kväller nu? Inte sova ljust.
-Mamma.... Mamma jag inte ha snopp, jag har snippa. Jag tjej, killar har snopp. Mamma snippa men inte min, du hår. Tilda ha snippa, Nathanael har snopp.... sedan rabblas hela förskeklassen om sina snippar o snoppar.
Herre gud vilket babbel på detta barn.
I efter middag fick jag nog vid ett tilfälle och säger både argt och högt:
- Nu får du vara tyst, jag kan inte svara på dina frågor hela tiden, jag hör inte vad jag tänker. Ge mig en chans att få läsa detta recept.
De små pigga blåa ögonen tittar upp på mig och hon svarar mig lungt:
- Mamma jag inte prata dig, jag prata med mig.
- öööö oj förlåt.
Där stod jag snopen och skamsen.
Idag tog hela familjen en cykeltur till Spånga djurgymnasium och tittade på Lammen och Fåren.
Lillan morrade och voffade lyckligt på fåren. Att åka cykel var en ny upplevelse. Märkligt, glad och fundersam att vi cyklade brevid. Men oj vad skoj. Hemma igen var det inga problem med nattning. I morgon ska vi till "skogen" Gustavsberg. Mycket trevligt, jag har själv bjudit in mig på middag och det rycktas om tacos. Ni som vill ha tips hur man lyckas bjuda in sig själv på middag kan skicka ett mail.
Kram V

Inga kommentarer: