tisdag 21 april 2009

pyssel dag

Vilken pyssel dag, idag kom material på posten från min kompanjon från de norra trakterna. Jag gillar verkligen att pyssla. Lillan med, fast hon behöver jobba på sin finmotorik, det flyger och kastas mer saker.
Jag har lyckats färgahåret utan att stänka ner hela hemmet och plocka ur en del av förådet. Det är alltid trevligt när man får röja, det ligger mycket i Feng shui som handlar om den osynliga energi som finns i all materia, och de vägar som denna energi tar. Att inreda för god feng shui innebär att skapa rum som balanserar de fem grundenergier som universum enligt feng shui består av.I dag har det varit mer vinter än vår,knappt pluss 5 grader och kyliga vindar, men om det blir 20 grade till helgen som det ha rlovats kan jag leva med en kall dag då och då. Storasyster är segare än en snigel på morgonen, hon gör inget jag säger, gör hon någon så gör hon det tvärs emot. Helt plötsligt har jag två bebisar som inte kan göra något själv.
I kväll blev jag invalt till styrelsen på den årliga föreningstämman. När jag kom hem var det kaos hemma, jag vet inte om det var barnen eller pappan i familjen som skrek mest. Alla tre individerna kommer tulltande, springande och kuffandes emot mig och alla skriker i mun på varandra. Jag fick en ny insikt/upplevelse, det går att kissa med 2 barn i knät. Allt går bara man vill. Efter stormen kommer lugnet.... sömnen.
Godnatt o. Kram/ V








2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med pyssel. Två i knä... Känn dig som den viktigaste personen i familjen. Att vara mamma är en central uppgift. Kram från mamma

v sa...

mmmm... bra tänk, var det därför jag blev en sladdis? Hur fixar man 3 barn eller 10 som farmor?