onsdag 29 april 2009

Sommar i spånga.

"Man ska inte kasta sten i glad hus" eller "ropa: Hej innan du är över ån". Men jag tror verkligen jag har klarat mig från magsjukan. Vitpeppar drottningen är här! Jag kan medela att det är ingen fara att knapra 30st pepperkorn på en dag. Det enda som händer är att magen lugnar sig och du blir ganska törstig, men annars finns inga biverkningar än så länge. Jag tar inga risker och har redan knaprat i mig 15st i dag.
Kärleken, mannen i huset är hemma idag. Han har inte äit vitpeppar, i går kväll insåg han att jag bara mådde bättre och bättre så då började han också knaprat hela vitpeppar korn och mummlade om att det verklade galet.
Jag har min vän Emma att Tacka! Jag har hört om det men glömmer alltid bort det när det väl är dax denna gång fick jag en påminnelse. Tack.

Lillan är en buse som går om kring, äter och pillar på allt. Det är en härlig tid då det är lätt att gå ut och in hur man vill. Mycket att se och leka med. Det går mycket snabbare att komma iväg på morgonen med mindre och enklare kläder.

Har ni vägarna förbi den kungligahuvudstaden kan jag varmt rekomendera ett besök i Kungsträdgården. Det är så vackert, nu när de japanska körsbärsträden blommar.Körsbärsblommor, eller Sakura som de också kallas, är ett vanligt motiv i den Japanska tatueringskonsten. Körsbärsträd har stor betydelse i den Japanska kulturen och när körsbärsträden blommar varje år i Japan firas det högtidligt. För Japanerna symboliserar körsbärsblomman bland annat livets kortvariga skönhet eftersom de otroligt vackra blommorna har en så kort blomningstid. De har länge symboliserat dödlighet och skörhet samt förknippats med begreppet "Mono no aware" som betyder ungefär att alla ting är kortvariga och man ska vara rädd om allt så länge det varar och känna empati för ting, eftersom när tingen försvinner kommer alltid ledsamhet. De kan även symbolisera våren, lycka, kärlek eller moln eftersom de blommar i böljande massor.

Jag älskar japanska körsbärsträd!
Kram V




2 kommentarer:

Nina ;D sa...

fina bilder :)

Veronica sa...

Tack! Jag tog mig en cykeltur här i spånga och fotade lite!