tisdag 14 april 2009

Lillan har fått upp farten.

I natt grät och skrek Storasyster. Jag sprang dit och hon kastade sig runt halsen på mig.

- Vad är det? frågar jag

Hon gråter och berätar:

-Påsk kärringen kommer och är under mitt täcke mamma!

- Det var en dröm, på låtsas, det finns ingen påsk kärring här.

Hon lägger sig ner och försöker somna om. Jag lägger mig ned och somnar också. Påsken kan ge vem som helst mardrömmar.

Jag och Lillan åkte till STOCKHOLM QUALITY OUTLET, kanske mer kännt som Barkarby outlet norr om Stockholm, men hur som helst åkte vi dit och skulle byta lite presenter och skor. När vi kommer fram inser jag att Lillan har blivit stor i mina ögon. Vagnen fick stanna hemma även skötväska med blöjor och allt annat. Vi delande på en lunch. Skulle jag behöva en blöja innan vi kommer hem så får jag köpa i värsta fall.

Allt känndes enkelt, spontant och mysigt. Lillan har blivit stor, hon rör sig snabbare, smidigare och stadigare. Kan man bli gladare också? Ja tydligen.

Kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu går hon stadigt och vilken glad tjej. Jag längtar så mycket ner till er./Mamma

Veronica sa...

Nog för att hon är av mitt eget kött o blod, men hon är något av det extra, det går inte att missa! Kram V