torsdag 2 april 2009

Lånsinta Lillan

Det går nästan för bra just nu, så där läskigt bra. Vår, Godkänd på Engelska, Helena klarade körkortet, slappböter trotts jag hade glömt p-biljett, -1kg på vägningen (totalt - 13kg ) fast jag smällde i mig två bullar i dag och "smög åt" godis på väg hem från storhandlingen. Man kan säga att det blåser med vind just nu.
Det är bara att njuta, jag tror Lillan kanske håller på att bli sjuk!?! Hon bara älskar sandlådan, hon vevar, gräver, häller. plockar. känner och äter sanden. Idag blev hon helt galen när hon var tvungen att gå in och såg att syrran fick stanna kvar ute. Jag säger bara det att när Lillan hamnar i " treårs trotts" då skickar jag upp henne till mormor för "avgiftning". Hon är glad för det mesta men när hon väl tändertill då vill ingen vara nära och hon är långsint som bara den.
Va? Vad sa du? Va? Jag? Näää? Vad menar du? Skulle jag? Nähäää nu tror jag du talar om någon annan!?!
JAAAA okej jag vet! Lillan har fått min personlighet/humör. Men det är bara att göra det bästa av situationen, se på mig jag e ju glad.

Emma och Hanna har varit på besökt i Spånga idag. Jag babblade så strupen blev torr. Som vanligt när man hade som roligast/trevligast och hade komit igång, då måste man avsluta och skiljas åt, men det gör bara att man vill ses igen!

För några veckor sedan hade en kvinna skrivit en Insändare till tidningen "Mitt I Västerort". Hon påstod och undrade varför föräldrar med syskon låter barn under 3år låter dom vistas på förskola. Hon använde ord som okunskap och slöhet till oss föräldrar som låter syskonen delta på förskola. Jag blev naturligtvis upprörd och funderade på om det var ett skämt eller om någon från redaktionen hade skrivit och ville få igång en diskution.
Pedagogen i mig blev mest arg och upprörd, föräldern i mig ryckte mer på axlarna för jag har Storasyster hemma både när hon och jag anser att det behövs. Men jag ansåg mig ha rätten och tiden att ge henne ett svar. Barn har även behov av andra barn kom i veckans "Mitt i västerort" sid 2. Der börjar bli en vana att vara aktiv i lokatidningen.

Kram V

Inga kommentarer: