onsdag 15 april 2009

Ett sammanträffande att föda barn.

Jag haft tre situationer inom det närmsta året då ett ID måste visas upp. Skriva prov på Engelskan, Resa utomland och till Lillans förlossning. När jag skrev Engelska och skulle resa utomlands då kom mitt körkort till mig med leverans. När Lillan föddes så kom hon före, det fans ingen tid till att hämta/lämna ID. Men alla situationerna löste sig på ett bra sätt.
Idag är det ett år sedan jag fick njuta av lustgasen och förmodligen den sista. Jag skulle kunna föda barn varje vecka, men det finns en tid efter också. För att inte tala om att vara gravid, det är nog tur att jag mår så dåligt annars skulle jag säkert skaffa ett helt fotbollslag. Jag vet inte vad jag gillar mest, kicken av adrernalin, tilliten till mig själv och barnet, eller maklösheten till livet. Kännslan att allt är ett. För att inte röra till det så lämnar vi ämnet och njuter av situationen som var.
Kärlek vid första ögonkastet. Lillan ser mycket skeptiskt ut endast 3 dagar gammal.
Jag lämnade Älvsbyn för 11år sedan i Augusti. Med 4000 invånare i samhället är det lätt att alla redan vet vem du. Detta är på gott och ont.
Jag ville prova mina vingar och utveckas. Men värden, livet är verkligen unikt och liten. Jag råkar ofta ut för "samman träffningar" nu har det hänt igen.
En gammal arbetskamrat ringde och berättade att hon hade träffat en sådan underbar människa. Dom hade börjat umgås genom deras hundar och dom bor i samma område. Hon tyckte att vi alla skulle ses någon gång. Hon nämner hennes namn och jag tycker mig känna igen det. Jag frågar lite om henne och inser att det är tjejen som tog över min lägenhet och jag tog över hennes. Hon bor kvar i min gammla lägenhet och allt känns märkligt och är det menat att vi skulle ses igen!?!
Idag när jag kommer hem från BVC ser på andra sidan gården en byggjobbare som står och vinkar åt vem? Mig? Jaha och vad vill han? Men vad in i?
Det är ju min bror? Mycket märkligt, då har han fått jobb här utanför mitt hus? Dom ska sätta upp farthinder för bilar. Åååå det är ju så underbart! Min egna bror finns här hos mig. Vill Han där uppe vill visa mig något?
Kanske att det spelar ingen roll vart man flyr/flyttar för det förfluta finns alltid kvar. Hakona Mantata! Gör som Simba i Lejonkungen, Ta tag i problemet, låt inte problemet ta tag i dig!
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS Klara på 1-årsdagen. Skulle ha ring men det blev så måånga störande moment men jag har tänkt jättemycket på dig. Många pussar och kramar från mormor. Hoppas det går att sova fast jag inte pratade med dig på telefon.
Vilken överraskning med Patrik på gården.